III KONFERENCJA INSPIRING GIRLS POLSKA

PEWNOŚĆ SIEBIE DZIEWCZYN W POLSCE

W Międzynarodowy Dzień Dziewczynek, 11 października 2024 roku, w Centralnym Domu Technologii w Warszawie odbyła się trzecia edycja Konferencji Inspiring Girls Polska. Podobnie jak poprzednie edycje, wydarzenie skierowane było do dorosłych interesariuszy działań wspierających dziewczyny i kobiety w Polsce. W konferencji uczestniczyli przedstawiciele sektora biznesu, środowiska edukacyjnego, organizacji pozarządowych oraz rodzice i opiekunowie dzieci.

Zobacz relację z tegorocznej konferencji:

PREMIERA RAPORTU “Pewność siebie dziewczyn w Polsce”

„Pewność siebie dziewczyn w Polsce” to czwarty raport Fundacji Inspiring Girls Polska. Jako organizacja oparta na wiedzy, pragniemy inicjować i zapraszać partnerów do działań społecznych na rzecz dziewczyn, podnosząc istotne kwestie dotyczące ich empowermentu w debacie publicznej. Na podstawie badań projektujemy działania programowe i edukacyjne skierowane do dziewczyn w wieku 10-17 lat, jak również do chłopców, którzy odgrywają kluczową rolę jako uczestnicy zmiany społecznej w tym obszarze.

DEBATA “Pewność siebie dziewczyn w Polsce”

Podczas debaty poruszyliśmy temat wyzwań, z jakimi borykają się dziewczyny w Polsce w zakresie pewności siebie. Rozmawialiśmy o tym, czy i kiedy spada ich poczucie własnej wartości oraz jakie są kluczowe czynniki wpływające na budowanie pewności siebie. Zastanowiliśmy się także, jakie kroki my, dorośli, możemy podjąć, aby wspierać dziewczyny w budowaniu pewności siebie.

W debacie udział wzięli:

  • Moderacja: Katarzyna Dębek, Redaktorka Naczelna Forbes i Forbes Women

  • Eliza Durka, Prezeska Fundacji Inspiring Girls Polska, autorka raportu „Pewność siebie dziewczyn w Polsce”

  • Małgorzata Golatowska, Dyrektorka ds. brandu i komunikacji 3M w Polsce

  • prof. ALK dr hab. Aleksandra Przegalińska, Prorektorka ds. Innowacji w Akademii Leona Koźmińskiego

  • Marta Rybicka, Członkini Zarządu IQS

  • Jędrzej Witkowski, Prezes Centrum Edukacji Obywatelskiej

  • Tatiana Wróblewska, Dyrektorka Biznesu Personal Care BASF Polska

WARSZTATY

Równolegle do konferencji odbyły się warsztaty o charakterze mentoringowym, w których Role Modelki podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem z uczennicami szkół biorących udział w programach edukacyjnych Inspiring Girls Polska.

Działania programowe Inspiring Girls opierają się na współpracy ze szkołami oraz organizacji warsztatów o charakterze mentoringowym, na które zapraszamy inspirujące Role Modelki.

PRELEGENCI

Prezeska Fundacji Inspiring Girls Polska, autorka raportu „Pewność siebie dziewczyn w Polsce”

Doświadczona menadżerka, badaczka i aktywistka społeczna. Łączy kilkunastoletnie doświadczenie pracy na stanowiskach kierowniczych wysokiego szczebla w międzynarodowych korporacjach (m.in. KPMG, Giełda Papierów Wartościowych, Siemens) z pracą badawczą i działaniami na rzecz zmiany społecznej. Doradczyni rządu Donalda Tuska w latach 2008-2009 i współautorka strategii rozwoju kraju „Polska 2030” gdzie odpowiadała za obszar kapitału społecznego Polski. Obecnie tworzy Fundację Inspiring Girls Polska, w której zajmuje się empowermentem dziewczynek, potencjałem przywódczym młodych i adaptacją młodego pokolenia do zmiany społecznej wywołanej rewolucją technologiczną.

Pomysłodawczyni i współautorka m.in. raportów „Aspiracje dziewczynek w Polsce” (2021)- diagnozy społecznej młodego pokolenia Polek w wieku 10-15 lat, „Dziewczynki i Technologie. Jak wspierać sprawczość cyfrową młodych” (2022) czy „Dziewczyny i Przywództwo. Jak wspierać potencjał przywódczy młodych” (2023). Absolwentka historii na Uniwersytecie Warszawskim oraz stypendystka Swedish Institute Management Program oraz Center for Leadership.

Dyrektorka ds. Brandu i Komunikacji 3M w Polsce

Małgorzata Golatowska jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej. Obecnie pełni funkcję dyrektorki ds. brandu i komunikacji 3M w Polsce, odpowiedzialnej za komunikację korporacyjną, kontakty z mediami oraz komunikację wewnętrzną. Realizuje działania Diversity, Equity & Inclusion w EMEA, w tym aktywnie wspiera sieci pracownicze Pride i Women Leadership Forum w Polsce.

W 3M pracuje od 1995 roku, zajmując role liderskie w różnych obszarach biznesu, takich jak rynki ochrony zdrowia, ochrony osobistej i bezpieczeństwa. Wdrażała projekty związane z akwizycjami, strategicznym planowaniem biznesowym, prawidłowym funkcjonowaniem procesów sprzedażowych i marketingowych, budowaniem świadomości i zasięgu marki czy zarządzaniu zmianą organizacyjną w Polsce i w EMEA.

Jej pasją jest szeroko rozumiane zarządzanie zmianą w organizacji, działania na rzecz rozwoju osobistego oraz rozbudzanie ambicji liderskich wśród młodych pracowników, szczególnie kobiet. Pełni rolę mentorki, współpracując w organizacjami non-profit.

Prorektorka ds. Innowacji w Akademii Leona Koźmińskiego

Filozofka, badaczka rozwoju nowych technologii, zwłaszcza technologii zielonej i zrównoważonej, humanoidalnej sztucznej inteligencji, robotów społecznych i technologii ubieralnych.

Prorektorka, profesorka Akademii Leona Koźmińskiego, związana z Katedrą Zarządzania Społeczeństwem Cyfrowym. Liderka programu Management & Artificial Intelligence (studia w języku angielskim). Prowadziła badania w Center for Collective Intelligence – ośrodku badań nad inteligencją zbiorową Massachusetts Institute of Technology w Bostonie. Jest absolwentką nowojorskiej The New School for Social Research. Do jej zainteresowań należą rozwój nowych technologii, naturalne przetwarzanie języka, sztuczna inteligencja humanoidalna, roboty społeczne i tzw. technologie ubieralne (ang. wearables).

Członkini Zarządu IQS

Socjolog i manager. Z IQS związana od ponad 12 lat. Doskonale rozumie perspektywę klienta, niemal połowę zawodowego życia spędziła po stronie klienta (Nestle, Ringier Axel Springer Polska), zna stronę praktyczną procesów badawczych oraz ich wagę dla rozwoju biznesu Klienta. Doświadczony manager, rozumiejący proces odkrywania potencjału oraz wagę wewnętrznej motywacji. Obecnie członek zarządu IQS, Chief Commercial Officer. Na swoim koncie ma wystąpienia na licznych konferencjach i webinarach, wywiady w radiu i TV; autorka wielu prelekcji i artykułów eksperckich w mediach. Członek PTBRiO.

Prezes Centrum Edukacji Obywatelskiej

Prezes Zarządu Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej. Zajmuje się m.in. strategiami tego, jak oddolnie wprowadzać zmiany w szkołach, rozwijaniem kompetencji przyszłości oraz edukacją obywatelską i edukacją o polityce. Jest autorem lub współautorem opracowań naukowych, materiałów edukacyjnych, kursów e-coachingowych, scenariuszy zajęć i podręczników. Jako trener pracuje z nauczycielami, doradcami metodycznymi, wydawcami podręczników i przedstawicielami organizacji pozarządowych.

Z wykształcenia jest doktorem socjologii (Uniwersytet SWPS) i politologiem (Uniwersytet Warszawski). Absolwent Leadership Academy for Poland. Z Fundacją CEO związany jest od 2005 roku. Od 2018 nią zarządza.

Dyrektorka Biznesu Personal Care BASF Polska

Doświadczona liderka zarządzająca dużymi, międzynarodowymi zespołami w sektorze chemicznym.

Swoją karierę rozpoczęła po studiach farmaceutycznych w dużym międzynarodowym koncernie farmaceutycznym, gdzie była odpowiedzialna za rynek leków recepturowych – jedyna kobieta w gronie Dyrektorów Regionalnych.

Od 2001 roku budowała firmę chemiczną Cognis Polska Sp. z o.o. – nagrodzona przez jeden z magazynów branżowych jako najszybciej rozwijająca się firma chemiczna na rynku polskim. Następnie została pierwszą w historii Cognis Polska kobietą na stanowisku Prezeski Zarządu. Była odpowiedzialna za M&A Cognis Polska z BASF Polska. Piastowała stanowisko Dyrektorki Sprzedaży Care Chemicals w BASF na Polskę oraz Europę Środkowo-Wschodnią, jak również zarządzała wewnętrznym dystrybutorem BTC w Polsce w latach 2016-2020. Wieloletnia reprezentantka BASF Polska w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego i Polskim Stowarzyszeniu Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.  Współzałożycielka i reprezentantka BASF Polska w Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego.

W 2020 roku dodatkowo została odpowiedzialna za region krajów WNP w sektorze branży kosmetycznej. Obecnie odpowiedzialna za zarządzanie projektem strategicznym na poziomie EMEA. Szukająca  nieustająco nowych wyzwań liderka sektora kosmetycznego w Polsce.

Pasjonatka digitalizacji i zrównoważonego rozwoju, od zawsze rozumiejąca i wspierająca rolę kobiet w biznesie.

MODERACJA

Redaktorka Naczelna Forbes i Forbes Woman

Redaktor Naczelna Forbes i Forbes Women. Z magazynem Forbes jest związana od 2007 r. Wcześniej była dziennikarką i redaktorką anglojęzycznego pisma o tematyce biznesowej Warsaw Business Journal oraz współpracowniczką poświęconego tematyce rozrywkowo-kulturalnej miesięcznika Warsaw Insider. Jest absolwentką wydziału lingwistyki stosowanej oraz studiów podyplomowych na wydziale dziennikarstwa i nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim i stypendystką the Fund for American Studies.