IV KONFERENCJA INSPIRING GIRLS POLSKA

MŁODZI I PRZYSZŁOŚĆ. ASPIRACJE EDUKACYJNE I ZAWODOWE DZIEWCZYN I CHŁOPCÓW W POLSCE

W piątek 10 października 2025 roku, w Centralnym Domu Technologii w Warszawie odbyła się czwarta edycja dorocznej Konferencji Inspiring Girls Polska. Podobnie jak poprzednie edycje, wydarzenie skierowane było do dorosłych interesariuszy działań wspierających młodych w Polsce. W konferencji uczestniczyli przedstawiciele sektora biznesu, środowiska edukacyjnego, organizacji pozarządowych oraz rodzice i opiekunowie dzieci.

Zobacz relację z tegorocznej konferencji:

PREMIERA RAPORTU “Młodzi i przyszłość. Aspiracje edukacyjne i zawodowe dziewczyn i chłopców w Polsce”

„Młodzi i przyszłość. Aspiracje edukacyjne i zawodowe dziewczyn i chłopców w Polsce” to już piąty raport Fundacji Inspiring Girls Polska. Jako organizacja oparta na wiedzy publikujemy raporty i badania, by inicjować debatę publiczną w zakresie problematyki społecznej, jaką się zajmujemy, czyli empowermentu dziewczyn i kobiet oraz wspierania młodych w ich wyborach edukacyjnych i zawodowych.

Tegoroczny raport poświęcony jest kompetencjom przyszłości oraz temu, jakie wzorce, inspiracje i aspiracje edukacyjne i zawodowe mają młodzi w Polsce.

DEBATA “Młodzi i przyszłość. Aspiracje edukacyjne i zawodowe dziewczyn i chłopców w Polsce”

Podczas debaty z udziałem zaproszonych gości, rozmawialiśmy o kompetencjach przyszłości i przyszłości rynku pracy. Dodatkowo poruszyliśmy temat aspiracji dziewczyn i chłopców w wieku 10-17 lat w obszarze STEM oraz sportu. Razem z ekspertkami i ekspertami odpowiedzieliśmy na najważniejsze pytania dotyczące wspierania młodych w budowaniu ich przyszłości edukacyjnej i zawodowej.

👉 W jakich zawodach chcą pracować młodzi?

👉 Jakie mają wzorce?

👉 Kto i dlaczego ich inspiruje?

👉 Co młodzi wiedzą o zawodach i kompetencjach przyszłości?

👉 Kto i dlaczego chce pracować w technologiach?

👉 Jakie znaczenie ma dla nich sport?

👉 Kto wspiera młodych w wyborach edukacyjnych i zawodowych?

WARSZTATY

Na konferencji nie zabrakło samych młodych. Równolegle do konferencji odbyły się warsztaty o charakterze mentoringowym na temat kompetencji przyszłości w dobie AI dla uczniów szkół biorących udział w programach edukacyjnych Inspiring Girls Polska.

PRELEGENCI

Redaktorka Naczelna Forbes i Forbes Woman

Z magazynem Forbes jest związana od 2007 r. Wcześniej była dziennikarką i redaktorką anglojęzycznego pisma o tematyce biznesowej Warsaw Business Journal oraz współpracowniczką poświęconego tematyce rozrywkowo-kulturalnej miesięcznika Warsaw Insider. Jest absolwentką wydziału lingwistyki stosowanej oraz studiów podyplomowych na wydziale dziennikarstwa i nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim i stypendystką the Fund for American Studies.

Absolwentka Leadership Academy for Poland

Fundatorka i Prezeska Inspiring Girls Polska

Doświadczona menadżerka, badaczka i aktywistka społeczna. Łączy kilkunastoletnie doświadczenie pracy na stanowiskach kierowniczych wysokiego szczebla w międzynarodowych korporacjach (m.in. KPMG, Giełda Papierów Wartościowych, Siemens) z pracą badawczą i działaniami na rzecz zmiany społecznej. Doradczyni Premiera RP w latach 2008-2009 i współautorka strategii rozwoju kraju „Polska 2030” gdzie odpowiadała za obszar kapitału społecznego Polski. Obecnie tworzy Fundację Inspiring Girls Polska, w której zajmuje potencjałem przywódczym młodych i adaptacją młodego pokolenia do zmiany społecznej wywołanej rewolucją technologiczną. Pomysłodawczyni i współautorka m.in. raportów „Aspiracje dziewczynek w Polsce” (2021)- diagnozy społecznej młodego pokolenia Polek w wieku 10-15 lat, „Dziewczynki i Technologie. Jak wspierać sprawczość cyfrową młodych” (2022), „Dziewczyny i Przywództwo. Jak wspierać potencjał przywódczy młodych” (2023), czy “Pewność siebie dziewczyn w Polsce” (2024). Absolwentka historii na Uniwersytecie Warszawskim oraz stypendystka Swedish Institute Management Program oraz programów Center for Leadership.

Chief Technology Officer, Clouds On Mars, Politechnika Warszawska

Chief Technology Officer w Clouds On Mars, gdzie kieruje działaniami firmy w zakresie innowacji w strategii i realizacji projektów związanych z danymi i sztuczną inteligencją. Wcześniej związana była z Microsoft, gdzie jako Principal Product Manager odegrała kluczową rolę w tworzeniu komponentów o krytycznym znaczeniu dla wydajności Azure Synapse Analytics i Microsoft Fabric.

Uzyskała tytuł doktora informatyki z wyróżnieniem, specjalizując się w uczeniu maszynowym i głębokim uczeniu się w obrazowaniu medycznym. Autorka licznych publikacji naukowych i amerykańskiego patentu w zakresie przetwarzania big data.

Od wielu lat zaangażowana w edukację – twórczyni programów AI-in-Cloud na Politechnice Warszawskiej oraz wykładowczyni m.in. na UCLA i Uczelni Łazarskiego.

Business Growth Director IQS

Business Growth Director w IQS, gdzie odpowiada za rozwój strategii badawczych, wdrażanie innowacji opartych na AI oraz prowadzenie warsztatów strategicznych dla kluczowych klientów. Od blisko dwóch dekad łączy doświadczenie menedżerskie zdobyte w największych firmach telekomunikacyjnych, ubezpieczeniowych i mediowych z pracą doradczą i rozwojem badań rynkowych.

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego na studiach podyplomowych z zakresu innowacji, CX i UX. Autor i lider programów Customer Experience. Specjalizuje się w projektowaniu i prototypowaniu rozwiązań produktowych, procesowych i komunikacyjnych oraz w budowaniu kultur organizacyjnych opartych na klientocentryczności i współpracy.

Ekspertka i komentatorka sportowa

Była piłkarka, komentatorka piłki nożnej i twórczyni internetowa pokazująca siłę kobiecego futbolu. Współpracuje z największymi stacjami sportowymi w Polsce, relacjonując kluczowe wydarzenia, takie jak mistrzostwa świata i Europy kobiet, czy Igrzyska Olimpijskie.

Od lat angażuje się w projekty wspierające rozwój piłki nożnej kobiet oraz budowanie stabilnego ekosystemu futbolowego. Managerka współpracująca z najważniejszymi federacjami piłkarskimi (m. in. PZPN, FIFA, UEFA) przy wymianie doświadczeń i wspólnych poszukiwaniach stabilnego rozwoju piłki nożnej kobiet. Jej celem jest wzmacnianie roli kobiet w sporcie – od boiska po gabinety zarządcze – i inspirowanie kolejnych pokoleń do sięgania po sukcesy.

Selekcjonerka reprezentacji Polski w piłce nożnej kobiet

Pierwsza kobieta w historii na tym stanowisku i pierwsza polska trenerka z licencją UEFA Pro. Od lat związana z Polskim Związkiem Piłki Nożnej – prowadziła młodzieżowe kadry, była koordynatorką szkolenia piłki nożnej kobiet, a dziś stoi na czele seniorskiej reprezentacji. W 2025 roku poprowadziła Polki do pierwszego w historii awansu na mistrzostwa Europy.

Jest symbolem zmian w polskim futbolu – łączy doświadczenie zawodniczki, trenerki i mentorki, aktywnie wspierając rozwój kolejnych pokoleń piłkarek i trenerek. Wierzy, że piłka nożna jest przestrzenią, w której kobiety mogą w pełni realizować swój potencjał, a jej celem jest budowanie trwałych fundamentów dla dalszego rozwoju piłki nożnej kobiet w Polsce.

Anna Szewczyk

Pedagożka, Socjoterapeutka

Pedagożka, socjoterapeutka. Od 38 lat pracuje z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi, w tym przez 25 lat pracowała jako kurator sądowy. W swojej pracy pedagoga łączy elementy terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, dramy i socjoterapii. Uważa, że poczucie humoru i pozytywne patrzenie w przyszłość to duża umiejętność radzenia sobie w codziennym życiu.

Z wykształcenia jest pedagogiem specjalnym (resocjalizacja na WSPS), socjoterapeutką (UW).Ukończyła I i II stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Laureatka nagrody Ministra Kultury za autorski program rozwojowy dla młodzieży.

Ekonomistka, Uniwersytet Warszawski, Ośrodek badawczy GRAPE

Prof. dr hab. Joanna Tyrowicz, ekonomistka, związana z Uniwersytetem Warszawskim, współzałożycielka ośrodka badawczego GRAPE. Jej badania koncentrują się na rynku pracy, zmianach strukturalnych w gospodarce oraz nierównościach społecznych.

Współautorka pierwszej w Europie bazy danych o różnorodności w organach władz spółek prywatnych. Wspólnie z zespołem regularnie dostarcza wiedzę na temat nierówności ze względu na płeć na polskim rynku pracy.

Prezes Centrum Edukacji Obywatelskiej

Prezes Zarządu Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej. Zajmuje się m.in. strategiami tego, jak oddolnie wprowadzać zmiany w szkołach, rozwijaniem kompetencji przyszłości oraz edukacją obywatelską i edukacją o polityce. Jest autorem lub współautorem opracowań naukowych, materiałów edukacyjnych, kursów e-coachingowych, scenariuszy zajęć i podręczników. Jako trener pracuje z nauczycielami, doradcami metodycznymi, wydawcami podręczników i przedstawicielami organizacji pozarządowych.

Z wykształcenia jest doktorem socjologii (Uniwersytet SWPS) i politologiem (Uniwersytet Warszawski). Absolwent Leadership Academy for Poland. Z Fundacją CEO związany jest od 2005 roku. Od 2018 nią zarządza.